En positiv attityd kan få drömmar att bli verklighet.

Ytterligare en fysvecka med träning måndag, tisdag, onsdag och torsdag är avklarad. Och till helgen har vi fått en läxa att ytterliggare bygga på med ett pass, helst två. Själv har jag slagit ordentlig rutin på att gymma, i hopp om att kötta på mina sparris-extremiteter och se de omvandlas i ny gestaltning, likt Björn Mårtenssons statur.

Allt talar för att det varit en intensiv tränings-vecka, som kantats med intervaller i bitande kyla, trapp-träning, bål-träning, beep-test, cooper-test..you name it. Så festligare än så har det inte varit. Folk har haft fullt sjå med att andas, fokusera och fylla på vätska. När du väl känner att du återhämtat dig och börjar få tillbaka talförmågan igen, är det dags för nästa pass. Icke att förglömma är att vi gör detta med spirande glädje, som är väl så omtalat.
Folk förundras och undrar hur man orkar, är det verkligen så roligt att ta ut sig till max och springa tills benen domnar bort? Nej, det kanske inte får oss att dra på smile-banden eller uttbryter i ett sjungande "HURRA!" när "Fys-träning, 18.00-20.30" står på schemat. Men det är kul att bli BRA, det är kul att VINNA, det är kul att stå på 1:a-platsen kunna sträcka på sig och tänka "Fan vad jag är värd detta. Tack, fysträning och tack för att jag bet ihop."
För alla vet vi, eller kommer någon gång lära oss under vår livstid, att det inte finns några som helst genvägar till framgång. Allt handlar om att brinna för det man gör, och om lockeruds damer härjar elden med sådan glöd att vi bränner Gud i rumpan och Stina vill hämta brandsläckaren. Även om vi inte står som nummer 1 den här gången, kommer jag alltid se mig själv och mina lagkamrater som vinnare.

I helgen kommer det vara innebandyfest i Vadsbohallen. Vill ni se lockeruds framtid, F16, kriga i regionslutspelet i ungdoms-SM, är det följande spelschema som lyder:

Grupp-spel Lördag
Grupp E:
09.00 Skoghall - IBK Göteborg
12.00 IBK Göteborg - Lockerud Ungdom
16.00 Lockerud Ungdom - Skoghall

Grupp F:
10.30 Lindås - Pixbo Wallenstam
14.30 Pixbo Wallenstam - Hagfors
17.30 Hagfors - Lindås

Söndagens slutspel:
10.00 1:a Grupp E - 2:a Grupp F
11.30 1:a Grupp F - 2:a Grupp E
15.00 Vinnare Semi 1 - Vinnare Semi 2

Sist men inte minst vill jag hissa en före detta lockerudare vid namn Maria Mitell, som blottat sin saknad till sitt kära lag och klubb, på sin blogg http://lifebymi.tumblr.com/post/268098557/lockerud

Må väl och trevlig helg!



Karin "kakan" Didriksson 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0