Mardöm kontra dröm.

Läktarna ekar i Töreboda idrottshall, det enda som hörs är kornas råmande ute på betet och kyrk-klockornas sång som eskalerar i grå betong på resecentrum. De enda som tagit plats för att se matchen Lockerud-Dalen, är Kerstin som jobbar i badet, två fjortisar som hamnat fel och trodde det var herrmatch och grannfamiljen mittemot med popcorn i plastpåsar, fikakorg och enhetligt klädsel i form av gamla träningsoveraller. Ställningen är 4-5, fördel Dalen, och blott 10 sekunder återstår av matchen. Sista anfallet är på ingång, Ekeroth löper ut på kanten, slår en smörpass in i mitten till mig ,som ger mig öppen gata och friläge. Jag grundlurar målvakten, med en kroppsfinter höger, går vänster och sen med backhand lyckas pilla in bollen under målvaktens ben och jag ser tydligt hur bollen letar sig in över mållinjen. Jag jublar. Men ingen annan. Målet är bortdömt, med förklaringen att bollen aldrig passerade mållinjen. Jag blir hysterisk. Hatad. Piskad. Och jag gråter, stora krokodiltårar fyllda med frustration, ilska och bedrövelse. Tårarna fyller ut hela idrottshallen och i samma frekvens som jag ska kippa efter andan vaknar jag med ett ryck. Min kropp är fylld med förtvivlan men samtidigt infinner sig ett lyckorus då det går upp för mig att allt bara var en mardröm.

Efter närmare efterspaning och ett febrilt sökande efter en fullbordad drömtydning, får jag fram informationen att det är mycket lyckosamt att drömma att man gråter. Det säger t om att det kan innebära pengar! Men något som gav mig glädje i dubbel bemärkelse, var antydningen att "på sorg följer glädje" eller "oväntad lycka". Summa sumarum, jag kommer bli upprymd av lycka i helgen och en fet trissvinst kommer förmodligen ramla in på kontot .Fruktansvärt bra för att vara sant! Jag kan inte låta bli att vara skrockfull, och kommer förmodligen bli mer inskränt i detta resonemang efter helgen, om ovannämnda slutsats understryks. Just nu återstår det  bara att se och allt ligger i våra händer och det är upp till oss att forma ödet med våra ambitioner och handlingar. Det måhända att ödet bestämmer över lyckan, men inte över människors vilja.




Vårat första möte i helgen kommer alltså att äga rum i Töreboda idrottshall. Som gammal Halna BK-spelare blir det ett kärt återseende att få nöta idrottshallens golv och fylla lungorna med töre-syre,där mina små taniga flickeben en gång byggts upp och lade grunden till det som kom att bli köttiga innebandylår. Har du problem med att hitta dit så finns vägbeskrivning HÄR!

VÄL MÖTT I TÖREBODA LÖRDAGEN 12/2 KLOCKAN 15.00 LOCKERUD/MARIESTAD VS. DALEN


Karin "Kakan" Didriksson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0