Floskel i Gotland nummer 2.

Historia: Vi sitter på flygplanet och har just lämnat bromma flygplats och nedanför oss syns gränsen mellan fastlandet och havet.

Turbo sitter på fönsterplats med näsan tryckt mot rutan,tittar ner och ropar: "Jaha, och där åker vi över Sveriges  landsgräns tjejer".



Återigen råder en viss tvekan om hur vida Gotland hör till Sverige eller ej. I mångas ögon, framför allt turbos, framstår Gotland som ett eget land och skapade noja kantat med frågetecken. Och jag måste medge att jag var osäker på om passet skulle med i handbgaget eller inte. Kommer det vara passkontroll? Behöver man vaccinera sig innan färden? Hepatit? Djungelfeber? Men när allt kom omkring, fick vi bekräftat att det inte var så farligt ändå. Faktum är att Gotland är en ö som faller mig väl i smaken. Men jag måste medge att jag var riktigt sugen på att smuggla med en älgko och en brunstig älgtjur, när det kom till min kännedom att Gotland saknar älgar. Tänk att få vara den som införde älgstammen på ön och därmed gav den gotländska turismen en redig hög uppeggade älg-pilskna tyskar serverade på ett guldfat. Förstå vilket uppsving för den gotlianska välfärden!

Karin "kakan" Didriksson


Kommentarer
Postat av: Saadet

Nu följer jag din blogg :) kraaaam!! :)

2010-01-16 @ 11:55:38
URL: http://saadet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0