Lockerud är sååå, vaddå?

Pappa: Har du tränat?
Jag: Mmm.
Pappa: Jahapp, hur gick det då?
Jag: Jo, det gick bra.
Pappa: Åh, jag tycker om Lockerud så mycket, mamma hejar ju på Endre ibland, men jag håller BARA på er.
Jag:Ja, det är ju bra..
Pappa: Ja, ni är så.....
Jag: Så?
Pappa: Såå, bara såå. Där kan man säga vad man vill, men ni är bara så..
Jag: ÖÖhh, okej?
Pappa: Så är det. Tjaa!(går sin väg)


Ok. Vi är så . . .sen är det upp till var o en att fylla i meningen. Snygga, omtänksamma, tuffa, grymma..You name it. På Lördag vankas det krig i Västerås mot tigrarna i Rönnby. Senaste mötet i Mariestad är ingen skön rulle, då vi blev kokta och utspelade med siffrorna 1-11. Inte mycket att orda om, utan bara vara realistiskt och acceptera rönnby som ett bättre lag. Den matchen. Nu är mätarna nollställda, ryggsäcken tömd och båda lagen står på ruta ett. Att vi är dem som kommer stå etta på prispallen, är kanske inget essentiellt krav. Istället ska vi rikta in oss på att ge dom en redig omgång, hitta tillbaka till grundspelet och utföra en match, där vi efteråt kan tänka: "Vi gav allt, vi är nöjda med vår insats." Då har vi gått vinnande ur striden, vad än protokollet säger.

Under veckan har en ny själ dragit på sig Lockeruds-tröjan och valt att kriga med vår klubb. Tjejen heter Jeanette "Bettan" Nicklasson", och är en pigg 17-åring från div 2 laget Skövde. Snabb, måltjuv, energiknippe, är hennes attribut och höjer också ribban ett steg i konkurrensens och rivalitetens namn. Vilket betyder hårdare jobb från alla, och det går i sin tur hand i hand med färdighet och mer effektivitet. Alla som väljer Lockerud, älskar vi, så det är med stor glädje vi välkomnar Bettan till vår klubb.


BETTAN!


"Försök och misslyckas, men misslyckas inte att försöka."

Karin "Kakan" Didriksson



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0