Ny säsong nya möjligheter

Säsongen 10/11 har redan rivstartat. Det är som de säger ”hänger du inte med så är du inte snabb nog”. Och vi kan ju konstatera att bloggen verkligen inte har hängt med.

Inför den här säsongen har spelare gått och spelare tillkommit. Årets upplaga kallar vi Ungdomlig Entusiasm. Det finns några få kvar som kan klaga på trötta leder och stressigt arbete. Bussresorna kommer att bestå av läxläsning och hunger efter kunskap…
Men min vokabulär kommer att utökas. Nya slang verkar ha tillkommit in i det svenska språket. Jag må vara äldst med mina ”tunga” 28 år, men jag kommer att ha den ungdomligaste vokabulären av alla 82:or.
Va har åldern för betydelse egentligen?? Plastbollen är fortfarande rund och den har ingen ålder. Alla måste fortfarande springa lika mycket och slå skiten ur den runda. Vi kunde bry oss mindre om åldern än va resten av innebandysverige verkar göra.

Vi har nu lagt premiärmatcherna bakom oss. Det var våra lektioner och vi vet att vi kan bättre. Kossorna har snart lämnat grönbetet och björnarna börjar fundera på att gå i ide. Det är dags för oss att stämpla in.

Nu vet alla va det innebär att slita i 60 min i världens bästa damserie, Elitserien! Och vi ska knäppa alla tvekare på näsan. Det ska ni allt få se…..

Det kommer att ske saker i bloggen så håll utsik. Ni ska få lära känna våra spelare….

VADSBOHALLEN, LÖRDAGEN DEN 2 OKTOBER, 16.00

LOCKERUD – RÖNNBY

BE THERE!!!!!!

// # 19


Kommentarer
Postat av: Larm

Marjo jag är mycket nyfiken på din ungdomliga vokabulär! Bra skrivet också ;) nu jävlar ska vi stå upp mot rönnby!

2010-10-01 @ 15:33:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0